Erkenning SV blijft in stand na opzeggen lidmaatschap Knsa

LET GOED OP: Erkenning schietvereniging blijft in stand, ook zonder KNSA!
Het Ministerie van J&V heeft het bezwaar tegen afwijzen van een aangevraagde erkenning afgewezen.
Maar daar is iets beters voor in de plaats gekomen!
Schietsportverenigingen die zijn erkend blijven dit, ongeacht of zij verbonden zijn aan de KNSA.
Zie de bijgevoegde uitspraak van de Minister, waarin dit expliciet wordt benoemd.
In dit geval was de aanvrager al erkend/gecertificeerd via de KNSA. Deze erkenning blijft in stand, nu de vereniging zelfstandig verder gaat.
Met deze uitspraak heft de Minister alle onduidelijkheid op, waardoor verenigingen niet langer tot de KNSA zijn veroordeeld.
Onze “huisjurist” heeft specifiek om deze duidelijkheid in de uitspraak verzocht.
Belangrijke conclusie met deze uitspraak van de Minister, is dat de afdrachten aan de KNSA door de schietsportverenigingen niet meer impliciet verplicht zijn.
Goed nieuws in deze dure tijden (scheelt verening €42,50 per lid = met 150 leden dus €6000,- per jaar!! en toch erkend blijven).
Afdrachten zijn dus alleen nog op basis van vrijwilligheid indien een vereniging kiest voor een connectie met de KNSA.
Hoe te doen, simpel. Stuur knsa briefje dat je als vereniging het lidmaatschap opzegt. Je blijft als vereniging gewoon erkend.Doe dit voor 1 december zodat je komend jaar de gelden in kas van vereniging kan houden.